Ini blog teman, sebelum mika gi bawah, baca ni dulu yop.

Entri dalam blog ni adalah buah fikiran teman sorang-sorang je. Entri yang teman copy teman nyatakan dengan tq. Teman bertanggung jawab atas apa yang teman tulis dan copy and paste. Tapi teman tak bertanggung jawab atas apa yang mike komen ke copy and paste . Sendiri tulis sendiri kena bertanggung jawab lah beb. Kalau boleh mike tulis tu biarlah berhemah beb. Jangan mencarut dan memaki hamun orang lain. Perbezaan pendapat adalah lazim dalam kehidupan, tapi tak semestinya mike je yang betul orang laen salah. Fikirkan juga apa orang laen cakapkan. Lepas baca mike gi buat homework, jangan jumud, dapatkan kebenaran walaupun kebenaran itu pahit. Walau bagaimanapun teman berterimakasih kerana mike dah layari blog teman.

Wednesday, February 15, 2012

Laskar Merah Putih

Teman dah seminggu dah tak berblog. Biasalah kerja kena beri sepenuh tumpuan. Tapi tak tertumpu jugak bila kepala ni asyik memikirkan tentang hubungan Helmi Malik yang teman dah tulis  sebelum ini, dengan bos besarnya Penjilat Yahudi Al Juburi dengan Laskar Merah Putih dari negeri pekerja wak kang yang mencari rezeki kat negara berdaulat ini.
     Ini lambang persatuan kurang hajar laskar merah putih. Dema ni memang kumpulan orang bangang yang mempunyai lambang berlainan bagi setiap tempat. Pokoknya kalau mereka ini yang membawa lambang ini datang ke Malaysia, kita halau jer balik naik tongkang.
     Kalau nak tengok kebodohan mereka dan kebiadapan mereka, tengok aja lah gambar yang tertera ini. Teman tak upload gambar dema membakar bendera jalur gemilang kita, kalau teman upload macam teman suka pulak perbuatan mereka ini. Perhatikanlah wajah bangsat tidak mempunyai pekerjaan yang kebanyakannya diupah hanya dengan air teh botol dan nasi bungkus lauk ikan keli goreng, dema panggil leleh. Tengok dulu, nanti dibawah karang teman komen lagi.
      Memang dasar lanun bodoh, orang bawah pakai pakaian seragam, ketua pakai pakaian ala samseng. Di bawah ini teman tunjukkan gambar ketuanya itu yang macam geng pecah rumah.


Ini pulak senarai nama ketua lanun geng air teh botol dan nasi bungkus tu.

     Ini pula sikap kurang hajar geng ini menawan bangunan CIMB di Jakarta. Dah lah bank sendiri bengkrap, bila kita tolong uruskan dema kata kita nak monopoli bank dema. Memang mangkuk hayun betul geng jenis tak makan ajar ni.

     Entri di atas hanya untuk menghangat suasana jer, yang bawah ni baru sebabnya teman tulis kali ini.
      Persoalannya sekarang, kenapa teman menyerang geng lanun merah putih ni sekarang. Geng ni memang macam semua wak kang Indon, bila bercakap pasal Islam, mereka yang betul walaupun bacaan sembahyangnya belum tentu betul. Teman menyerang ini kerana cinta tiga segi mereka tu, Penjilat Yahudi Al Juburi, Malik Helmi dan Laskar Merah Putih.
     Dema tak nampak ker lagi? Takan dah terang lagi bersuluh yop, dema tak berdemonstrasi tentang Penjilat Yahudi Al Juburi walaupun ulamak muktabar negara Indonsesia dah berbuih mulut dan dah tergeliat kepala mengeleng-geleng berikutan komen Penjilat Yahudi Al Juburi yang ingin menyaga kebajikan negara Yahudi.
     Macam mana mereka nak berdemonstrasi yop, mana fulusnya, yop. Orang pengantara yang menyumbang kepada mereka sebotol teh botol dan sebungkus nasi lauk keli goreng dah kena tangka yop. Kalau tak de orang pengantara camana wang nak turun yop, ye tak.
     Walau pun semangat berkobar-kobar ingin berdemonstrasi, kalau tak de fulus yop, tak jadi demo dema. Sementah lagi, Penjilat Yahudi Al Juburi baru je balik dari Turki, duit belum mashuk lagi yop. Teman ingat orang Turki pun dah tak berapa minat nak tulun Penjilat Yahudi Al Juburi ni, kerana dah tahu buruknya kelakuan dia. Dema pun takut kena toron yop.
     Kalau lagi seminggu geng lanun merah putih ni tak berdemo dan jalanraya kat Jakarta lengang dari buluh runcing yang mereka pegang, maknanya mereka dah balik kampong, membajak sawah yop. Dah tak de harapan nak dapat makan free dengan duit haram dari fucakatan haramjadah kat Malaysia yang mana bendera kita mereka bakar.
     Ini kira teman baiklah upload gambar mereka membajak sawah sekeluarga dengan bantuan LEMBU-LEMBU.  Kalau mika tengok mereka membajak sawah dengan dema jadi lembu-lembu, nitik ayo mata yop. Tu la pasal taman tak upload gambo tu, teman ada perikemanusiaan jugak.
Bukanlah semua yang dari seberang tu buruk, walapun memang banyak yang buruk. Ada yang baik tapi hanya segelintir, terutamanya yang menjadi pensyarah di negara kita. Teman ada juga pengalaman dengan pensyarah dari sana yang teman rasa luhur hati budinya. 

     Emosi sikit entri teman kali ni, bukan pasal apa, teman benci orang yang macam orang perjuangan, tapi berjuang untuk bangsa di mulut dan negara di perut.




3 comments:

  1. Salam bro,

    teman udah link kan blog kome.

    selamat berjuang!~ ;)

    ReplyDelete
  2. Mari Bergabunglah Bersama MandiriQQ, menawarkan Berbagai Jenis Permainan Menarik.
    1 ID untuk 7 PERMAINAN ( NEW GAME : BANDAR SAKONG!!! )
    Dapatkan Berbagai Bonus Menarik dari MandiriQQ..!!
    - Bonus TurnOver 0.5% tiap Minggunya
    - Bonus Referral 20% Dibagikan Setiap Minggunya.
    - Minimal Deposit hanya 20 Ribu
    - Minimal Withdraw hanya 50 Ribu
    Untuk info lebih lanjut Silahkan hubungi Cs MandiriQQ
    PIN BBM : 2BE2B4BA
    Line : mandiri_qq
    yahoo : mandiriqq@yahoo.com
    Link : www.mandirimenang.com

    ReplyDelete