Ini blog teman, sebelum mika gi bawah, baca ni dulu yop.

Entri dalam blog ni adalah buah fikiran teman sorang-sorang je. Entri yang teman copy teman nyatakan dengan tq. Teman bertanggung jawab atas apa yang teman tulis dan copy and paste. Tapi teman tak bertanggung jawab atas apa yang mike komen ke copy and paste . Sendiri tulis sendiri kena bertanggung jawab lah beb. Kalau boleh mike tulis tu biarlah berhemah beb. Jangan mencarut dan memaki hamun orang lain. Perbezaan pendapat adalah lazim dalam kehidupan, tapi tak semestinya mike je yang betul orang laen salah. Fikirkan juga apa orang laen cakapkan. Lepas baca mike gi buat homework, jangan jumud, dapatkan kebenaran walaupun kebenaran itu pahit. Walau bagaimanapun teman berterimakasih kerana mike dah layari blog teman.

Sunday, February 19, 2012

Bahasa Keterlaluan

Hari ni anak teman komplen bahasa yang teman guna dalam blog ni agak keterlaluan. Iya kot, bagi pandangan dia. Bagi teman, rasanya dah cukup berhemah. Teman ni memang panas kalau berbicara tentang orang yang nak menjahanamkan kehidupan di bumi berdaulat ini.
     Satu. Manusia bertopengdan pengamal ugama sesat dan ahli parti kencing rakyat ni dah memberikan peluang dan ruang yang lebih kepada keturunan pemakan khinzir untuk memperkata dan mengata bangsa kita dan raja kita. Paling temant terbakar bila seorang ketua menteri keturunan itu mengatakan PM pun patut boleh orang dema . Dema tak belajar sejarah ker, juus soli dan perlembagaan negara dah menetapkan sebaliknya, dema dah nak cadang suruh ubah. Apa kata juak-juak sebelah sana tentang ini. TAK ADA. Itu yang sedihnya, bangsa kita diumpan dan diperkotak katikkan.
     Kedua. Teman tak setuju dengan dema ni sebab kerangka besarnya ialah ada pihak yang ingin menjadikan negara kita ni negara dua parti. Satu barisan dan satu pakatan. Itu sebabnya dema spin macam-macam untuk mendapatkan kemenangan dalam pru 13 ni. Kita mesti nafikan dan kita yangan jadikan sakibaki kominis, ekstrimis ngaji setakat darjah enam dan desperado politik yang kecewa memerintah negara ini. Kalau dema pilih juga , mungkin rumah kita semua tengelam dalam laut, sebab habis pasir dikorek dan kita akan berumah dalam laut.
     Ketiga. Memang rendah moralnya pakatan atau fukatan ni. Sokong LGBT, sokong gay, gay seluruh dunia sokong AIAJ kerana menyokong mereka. Sokong bersih yang hanya mengancam keamanan negara. Tahu tak mika bagaimana perit jerihnya keturunan sebelum kita untuk mengekallkan keharmonian, keselamatan sehinggakan orang luar yang datang sini tak takut berjalan sorang-sorang.
     Keempat. Mika tengoklah dalam mukabuku, banyak page yang menyokong murtad dari negara kita dan dari negara kecik di selatan yang mencari pengaruh dan simpati. Gejala yang sepatutnya dibendung ini dah bermaharajalela bila ada kerjaan negeri yang menyalahkan penguatkuasa bila serbuan di buat ke atas sebuah gereja haram di negeri yang diperintahnya. Bila ada kerajaan yang sokong, mereka naik kepala lah.
     Nanti teman sambung lagi entri ni. Nak tidor esok nak gi kerja. Camanalah tak gunakan bahasa yang kasar , hati teman bengkak nengok negara tercinta ni trus dinodai. Apa akan jadi pada anak cucu teman nani, jadi pengemis di negar sendiri kalau kita generasi ini tak perihatin.

No comments:

Post a Comment